Micro:Bit - Hardware PRogrammeren
Level X.1 - Turtle Shapes
Digitaal tekenen met LEDs
Turtle?
In de programmeerwereld is het nodig om met pixels te kunnen tekenen. Bijvoorbeeld om een vlak te maken of zelf om een heel complex figuur te tonen. Hiervoor wordt de techniek Turtle gebruikt, een onzichtbare schildpad die een route loopt en langs zijn route pixels (LEDs) aanzet.
In de volgende opdrachten leer je hoe je met Turtle kan tekenen.
01. Turtle Importeren
Als je Turtle wilt gaan gebruiken heb je een extensie nodig. Een extensie is een aanvullend stukje programma oftewel een uitbreiding. De volgende stappen moet je doen in elk project waarbij je Turtle wilt gaan gebruiken.
Open een nieuw project
02. Extensies (Uitbreidingen)
Ga naar je instellingen, klik op het tandwiel rechtsboven in het scherm. Klik vervolgens op ‘Uitbreidingen’.
03. Zoek extensie MicroTurtle
Zoek de extensie MicroTurtle en klik erop.
04. Turtle Blokken
Je komt nu automatisch terug bij je project. Als het goed is zie je nu de categorie ‘Turtle’ toegevoegd aan je programmeermenu
Turtle Scanner
Klik op deze link om naar de oefening ‘Turtle Scanner’ te gaan.
LET OP! Er opent een nieuw tabblad met de opdracht (in het Engels).
Er zijn nog meer uitdagingen!
Klik op ‘Volgend Level’ om meer extra uitdagingen te doen!
Volgend Level >