Micro:Bit - Hardware PRogrammeren

Level X.1 - Turtle Shapes

Digitaal tekenen met LEDs

Turtle?

In de programmeerwereld is het nodig om met pixels te kunnen tekenen. Bijvoorbeeld om een vlak te maken of zelf om een heel complex figuur te tonen. Hiervoor wordt de techniek Turtle gebruikt, een onzichtbare schildpad die een route loopt en langs zijn route pixels (LEDs) aanzet.

In de volgende opdrachten leer je hoe je met Turtle kan tekenen.

01. Turtle Importeren

Als je Turtle wilt gaan gebruiken heb je een extensie nodig. Een extensie is een aanvullend stukje programma oftewel een uitbreiding. De volgende stappen moet je doen in elk project waarbij je Turtle wilt gaan gebruiken.

Open een nieuw project

02. Extensies (Uitbreidingen)

Ga naar je instellingen, klik op het tandwiel rechtsboven in het scherm. Klik vervolgens op ‘Uitbreidingen’.

03. Zoek extensie MicroTurtle

Zoek de extensie MicroTurtle en klik erop.

04. Turtle Blokken

Je komt nu automatisch terug bij je project. Als het goed is zie je nu de categorie ‘Turtle’ toegevoegd aan je programmeermenu

Turtle square

Klik op deze link om naar de oefening ‘Turtle Square’ te gaan.

LET OP! Er opent een nieuw tabblad met de opdracht (in het Engels).

Turtle Spiral

Klik op deze link om naar de oefening ‘Turtle Spiral’ te gaan.

LET OP! Er opent een nieuw tabblad met de opdracht (in het Engels).

Turtle Scanner

Klik op deze link om naar de oefening ‘Turtle Scanner’ te gaan.

LET OP! Er opent een nieuw tabblad met de opdracht (in het Engels).

Er zijn nog meer uitdagingen!

Klik op ‘Volgend Level’ om meer extra uitdagingen te doen!

Volgend Level >