Micro:Bit - Hardware PRogrammeren

Level 2.2 - Steen, Papier, Schaar-Game

Programmeer een Steen, PApier, Schaar-Game.

01. Ga naar de programmeeromgeving

Klik op deze link om de programmeeromgeving te openen.

<makecode.microbit.org>

02. Maak een nieuw project aan

Klik op de knop ‘+ Nieuw Project’.

03. Noem het project: Steen, Papier, Schaar-game

Hernoem je bestand naar ‘Steen, Papier, Schaar-Game’.

04. Maak een variabel 'Wapen' aan

Klik op ‘Variabelen’ en vervolgens op ‘Maak een variabele…’.

Noem de variabel ‘Wapen’.

Als je klaar bent zie je de variabel met de naam ‘Wapen’.

05. Maak het script na

Maak het script uit de afbeelding na, zet alle blokken zoals je ze in de afbeelding ziet (klik voor groot).

Kan je niet alle blokken vinden? In de afbeelding kan je zien uit welke categorie het blok komt.

06. Maak Het script af

Er staan nog enkele blokken los van het script. Deze blokken hebben nu een bruine kleur. Kan jij het script afmaken door de blokken op de juiste plaats te zetten?

Loop je vast? Bekijk dan dit Cheatsheet met het volledige script.

07. Test het programma

Test jouw script, klik op de knop ‘Shake’ op de digitale Micro:bit.

08. Download en Upload je programma op de Micro:bit

09. Kijk of je programma werkt

Koppel de Micro:bit los en sluit hem aan op de accu. Werkt het programma?

10. Sla je werk op en ga naar je dashboard

Klik op de ‘Home’ knop om je werk op te slaan en door te gaan naar je dashboard.