Micro:Bit - Hardware PRogrammeren
Level 2.0 - Magisch kookboek - Code Schrijven
In deze oefening ga jij analoog programmeren.
Instructie
In het werkboek ‘Magisch Kookboek – Code Schrijven’ ga jij recepten schrijven. Dit doe je met een potlood/pen. In deze opdracht zet je het eindresultaat (de tekening) om naar een ‘recept’ zodat een andere ‘kok’ jouw recept kan namaken.
Boek 2 – Code schrijven:
Dit is de omgekeerde oefening van ‘Boek 1 – Code uitvoeren’. Je ziet nu een tekening in het rasterveld en de plaats waar de code staat is nu leeg. Jij moet nu de programmacode schrijven die de tekening zou maken zoals hij er staat.
Werkbladen:
Boek 2 – Code schrijven
Challenge – Code leeg en Lijnen leeg
Opdracht 1
1. Maak ‘Boek 2 – Code schrijven’.
Opdracht 2
2. Als je klaar bent met het ‘Magische Kookboek – Code Schrijven’ krijg je van de docent een leeg werkboek. Hier ga jij samen met een andere leerling mee aan de slag.
Beide maken een eigen tekening en zetten deze om naar een code. De tekening houdt je verborgen voor je medeleerling. Ben je klaar met het maken van de instructie (de geschreven code) dan geef je deze aan de medeleerling die de instructies uitvoert.
Klopt zijn tekening?
Voorbeeld Werkbladen
Boek 2 – Code schrijven
Challenge