Bloxels - Games ontwerpen

Level 2.1 - game design

Sprites ontwerpen

Introductie

Tijdens de levels 2.X ga jij aan de slag als game designer. Dit betekent dat je sprites voor in je game gaat ontwerpen en een level design gaat maken. Hieronder wordt getoond wat er allemaal in een spel kan voorkomen.

Elke kleur heeft zijn eigen type in het spel. Sommige zijn vijanden andere zijn terrein. Hieronder kan je een aantal voorbeelden zien van de kleuren en de types die daarbij horen.

Kleurenoverzicht

Hier kan je alle kleuren zien die bloxels gebruikt. Met daarbij een uitleg voor elke kleur.

Sprites ontwerpen

Tijdens dit level ga je 6 verschillende sprites maken. Hieronder zie je alle sprites die gemaakt moeten worden. Als je verder scrolt kan je inspiratie en tips vinden per sprite.

01. Teken de vijand

Maak een schets voor het uiterlijk van een vijand. Hieronder zie je voorbeelden van vijanden.

02. Teken de collectible

Maak een schets voor het uiterlijk van een collectible. Hieronder zie je voorbeelden voor het collectibles.

03. Teken de power-up

Maak een schets van het uiterlijk van een power-up blok. Hieronder zie je voorbeelden van power-ups.

04. Teken het terrein

Maak een schets van het uiterlijk van een terrein blok. Hieronder zie je voorbeelden van terrein.

05. Teken het gevaren blok

Maak een uiterlijk voor een gevaren blok. Hieronder staan voorbeelden van gevaren blokken.

06. Teken het verhaal blok

Maak een schets van een verhaal blok. Hieronder staan voorbeelden van het uiterlijk van een verhaal blok.