Bloxels - Games ontwerpen

Level 2.1 - game design

Sprites ontwerpen.

Introductie

Tijdens de levels 2.X ga jij aan de slag als game designer. Dit betekent dat je sprites voor in je game gaat ontwerpen en een level design gaat maken. Hieronder wordt getoond wat er allemaal in een spel kan voorkomen.

Elke kleur heeft zijn eigen type in het spel. Sommige zijn vijanden andere zijn terrein. Hieronder kan je een aantal voorbeelden zien van de kleuren en de types die daarbij horen.

Kleurenoverzicht

Hier kan je alle kleuren zien die bloxels gebruikt. Met daarbij een uitleg voor elke kleur.

Sprites ontwerpen

Tijdens dit level ga je 6 verschillende sprites maken. Hieronder zie je alle sprites die gemaakt moeten worden. Als je verder scrolt kan je inspiratie en tips vinden per sprite.

01. Teken de vijand

Maak op een 13 X 13 grid een schets van de vijand. Je mag inspiratie gebruiken van hieronder of je mag zelf iets bedenken.

02. Teken de collectible

Maak een schets van een collectible.                                                                       

03. Teken de power-up

Maak een schets van een power-up

04. Teken het terrein

Maak een schets van een soort terrein waar jouw level zich in bevindt.

05. Teken het gevaren blok

Maak een blok waar jouw karakter schade van krijgt.

06. Teken het verhaal blok

Maak een schets van een sprite waar jouw karakter informatie van krijgt of een chechpoint.               

Volgend Level >