3D modelleren
Level 2.1 - Vogelhuis maken
In deze oefening maak jij een vogelhuis. Je mag net zoals bij de sleutelhanger je eigen creativiteit gebruiken.
01. Nieuw bestand aanmaken en naam wijzigen
Maak een nieuw bestand aan door op ‘+ Maken’ en ‘3D-ontwerpen te klikken. Hernoem hetÂ
02. Plaats vloer
Plaats een blok die gebruikt gaat worden als vloer.


03. Maak de eerste muur
Maak de eerste buitenmuur uit een vierkant.
04. Maak overige 3 muren
Maak de overige 3 muren. Hiervoor kan je de knoppen ‘Kopieren’ en ‘Plakken’ gebruiken. Deze knoppen vind je linksboven onder het ‘Tinkercad logo’.


05. Groepeer alle wanden (Vloer + 4 muren)
‘Groepeer’ alle wanden zodat het 1 complete vorm wordt. (Selecteer alle blokken met ‘SHIFT’ of door een selectievenster te tekenen)
06. Plaats cilinder
Maak de ingang voor de vogels, bijvoorbeeld met een cilinder. Plaats hiervoor (bijvoorbeeld) een cilinder tegen 1 van de wanden aan.


07. Maak gat
Verschuif de holle vorm zodat deze aan beide kanten door de wand steekt. ‘Groepeer’ nu de wanden en het gat zodat er een gat ontstaat.
08. Plaats dak
Plaats een blok bovenop de constructie. Dit blok wordt gebruikt als dak, bijvoorbeeld een pyramide. Pas het dak aan zodat hij de gehele constructie bedekt.


09. Bereid cilinder voor als stok
Plaats een cilinder op de vloer en maak deze lang en dun.
10. Zet stok op de juiste plaats
‘Roteer’ de cilinder en plaats deze onder het gat. Dit is de stok waar de vogel op kan zitten om naar binnen te lopen.

